De eerste stage week - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van mandy langenhuizen - WaarBenJij.nu De eerste stage week - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van mandy langenhuizen - WaarBenJij.nu

De eerste stage week

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

13 Mei 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Mijn eerste stage week en een mooi weekend!
Hoii! Om te beginnen wil ik iedereen weer bedanken voor de reacties, blijft altijd leuk om iets te horen vanuit Nederland.
Mijn eerste stage week zit er al weer op, ik ben alweer aan mijn tweede week begonnen. Daarom vind ik het wel weer tijd voor een nieuw verslag.
De week bij mij op stage vloog voorbij, ik vind het erg interessant om het allemaal mee te mogen maken. Wel vraagt het veel energie. De kinderen reageren hier totaal anders op je als de kinderen uit Nederland. Ook is de Engelse taal voor mij nog erg wennen. Ondanks die dingen vind ik het erg leuk! Ik heb nu al twee lessen verzorgt, een knutselles voor moederdag en een rekenles. Beide lessen gingen redelijk goed, ik ben er wel achter gekomen dat de kinderen hier totaal niet zelfstandig zijn. Je moet echt alles tien keer herhalen en helemaal tot in de puntjes vertellen wat je van ze verwacht. Een voorbeeld: ik heb een kind geholpen met het uitknippen van een figuur, hij zou het nu zelf op gaan plakken. Na tien minuten kwam ik weer bij hem langs om te kijken of het was gelukt, ik zag dat hij nog niets had gedaan in de tussen tijd. Dus vroeg hoe het kwam, hij vertelde mij dat hij geen lijm had. Niet dat hij even zelf bedenkt om naar de kast te lopen en lijm te pakken, nee hij wacht gewoon tien minuten tot ik weer langs kom en hem op het idee breng. Haha dat is toch wel even wennen die mentaliteit. Ik zie deze stage echt als een mooie uitdaging, en heb het zeker naar mijn zin. Ik ben erg benieuwd wat ik hier nog meer mee ga maken op mijn stage.
Ondertussen heb ik het weekend ook al achter de rug, we hebben veel leuke dingen gedaan. Vrijdag avond zijn we naar de Soggy Dollar geweest, dat is een openlucht bar erg gezellig. Onze duikinstructeur was er ook die heeft ons op verschillende drankjes getrakteerd. De ochtend/middag daarna zijn we naar Margiot geweest, dit is de hoofdstad van het Franse gedeelte hier heb je een leuke markt waar ik een ketting heb gekocht. Daarna zijn we naar een super mooi strand geweest. Het was alleen jammer dat het weer omsloeg, het begon een beetje te regenen, het was die ochtend ook al bewolkt. Toch hebben we tussen de buien door lekker even op het strand gelegen.
Die avond zijn we niet meer weg geweest, lekker relax een filmpje gekeken, het regende trouwens ook erg hard en de meeste kroegen zijn in de openlucht.
Op de zondag zijn we gaan hyken dit was echt vet! Super mooi, dit zal je zo ook op de foto`s zien. We zijn een heel stuk omhoog geklommen en hebben van de natuur genoten. Na het hyken ben ik met Evelien ons nieuwe huisgenootje naar een strand geweest. Daarna was het weekend weer voorbij! Vandaag weer een dagje stage, het blijft helaas regenen en regenen en regenen. Morgen wordt er gelukkig weer mooi weer voorspeld. Dus morgen kunnen we weer zweten haha…….. Nu gaan we eten tijd om mijn verslag af te sluiten.
Ik hoop dat jullie in Nederland ook snel weer wat mooier weer zullen krijgen!
Liefs Mandy

  • 13 Mei 2014 - 07:20

    Jolanda:

    Hoi hoi,
    weer leuk verhaal Mandy, en mooie foto s. Wat een bruine rug zeg!!!
    liefs mama XXX

  • 13 Mei 2014 - 19:10

    Papa:

    Mooi mandy dat je het zo goed naar je zin heb hopelijk ook voor jullie dat het weer verbeterd
    En dat je nog veel ervaringen opdoet ,en dat je ook nog veel in de zon kan liggen.

  • 13 Mei 2014 - 19:20

    Dirk:

    Hoi Mandy,

    Zo te lezen hoef je, jezelf niet te vervelen daar. Leuke foto's, dan krijg toch wel zin in vakantie :) Zo te horen gaat het ook goed op je stage, beetje wennen maar dat zal wel lukken.

    Nog heel veel succes en have fun over there!

    Gr. Dirk

  • 13 Mei 2014 - 19:32

    Silvia:

    Hoi mandy,
    Mooie foto's, en wat fijn dat het zo goed gaat, geniet er maar lekker van!
    Gr silvia

  • 15 Mei 2014 - 12:07

    Maud:

    Hey Mandy,

    Wat goed te lezen dat de eerste stageweek goed is bevallen!
    Heb je lieve kinderen in de klas?

    En al lekker bruin! Ik ben jaloers!
    Liefs, xx Maud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 20 April 2013
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 7828

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 30 Juli 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: