De eerste dagen - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van mandy langenhuizen - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van mandy langenhuizen - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

01 Mei 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Hoiii, de afgelopen dagen heb ik weer veel meegemaakt tijd dus voor een reisverslag!
Als eerste wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties, erg leuk om te lezen!
Afgelopen dagen heb ik Sint Maarten voor een klein deel leren kennen, de Antilliaanse sfeer is erg relax! Iedereen heeft hier genoeg tijd! En dan ook echt genoeg tijd….. Een half uur wachten op je kipnuggeds bij de McDonalds is niet meer dan normaal.
Zoals ik in mijn vorige reisverslag vertelde heb ik gedoken, zo vet!!
Ik was bang dat ik last zou krijgen van mijn oren, maar gelukkig had ik nergens last van het is zo mooi daar onder water.
De eerste dag zijn we ong. 8 meter diep geweest, dit was nog puur voor de ervaring. Veel uitleg over hoe alles werkt kregen we nog niet. De signalen hebben we wel geleerd. Een duim omhoog is bijv. niet dat het goed gaat maar dat je omhoog wilt hahah handig om te weten. Je kunt namelijk niet zo goed lachen onder water met dat luchtding in je mond. Bij deze duik zijn we langs allemaal wrakken gezwommen die ze onder water neer hadden gelegd. Een helikopter, boot, auto enz. Dit was erg mooi ook de vissen die je er tussen door zag zwemmen waren vet!
Vandaag heb ik weer gedoken, twee keer zelfs! Aan het begin van de ochtend, zijn begonnen met het oefenen van enkelen skills. Pablo (onze duikinstructeur) beloofde ons dat als dit goed ging we dan zouden gaan duiken op een hele mooie plek. Bij de skills begonnen we met het zwemmen van een stuk van 200 meter. Daarna moesten we 10 min. Drijven op onze rug, daarna met de handen boven water zwemmen haha het leek wel een beetje of we op gingen voor onze zwemdiploma:P
Na die basicoefeningen zijn we de duik skills gaan oefenen. Onder water moesten we onze duikbril afdoen en deze weer op zetten, als je dan door je neus blaast gaat het water uit je duikbril. Dit hebben we verschillende keren geoefend. Ook moesten we onze duikspullen onderwater afdoen en weer aan doen. Zo hebben we verschillende oefeningen gedaan onderwater.
Het ging goed dus we mochten naar het diepen stuk, dit was het stuk wat hij ons had beloofd dit was erg mooi!!!
We hebben haaien gezien, zeeschildpadden en heel veel mooie vissen. Dit was echt supervet!! Vrijdag heb ik ook nog twee duiken, daarna alleen nog mijn examen en dan heb ik mijn padie.
Dit was al een heel verhaal en dat alleen over het duiken. We hebben natuurlijk ook nog andere dingen gedaan. Maandag hebben we lekker op het strand bij ons huisje gelegen super lekker. Loes is toen al meteen voor een goede verbrand. Ik gelukkig nog niet maar echt heel veel gesmeerd. Verder zijn we die dag lekker uit eten geweest en hebben we een kijkje genomen bij de winkeltjes. Het is heel opvallend dat die allemaal open zijn als het cruiseschip er is. Toen het schip om half 7 weer vertrok waren alle winkels meteen ook weer dicht. Jammer nu dat ik nog zo wit ben ze denken allemaal dat ik van het schip af kom dan betaal je veel meer. Ze denken namelijk dat die mensen geld zat hebben. We hebben deze dag ook lekker gegeten bij een restaurantje aan zee met livemuziek. Als we de auto hebben gaan boodschappen doen zodat we zelf kunnen koken.

Dinsdag zijn we naar een resort geweest, hier zou een groot zwembad zijn. Dit zwembad was niet super groot. Deze dag was wel genoeg om goed te verbranden, hoeveel ik ook smeer toch verbrand ik de zon is erg scherp.
Vandaag was er een carnavals parade, dit was heel mooi. Deze parade lopen ze een keer in de twee jaar. Ik voeg wat foto`s toe, deze spreken voor zich.
We hebben/hadden trouwens een auto!! Waarom hadden we zijn hem al weer kwijt haha…. Vandaag is hij weggesleept voor de parade, wij wisten niet dat er geen auto mocht staan. We waren heel de ochtend op de boot voor het duiken toen we terug kwamen was hij weg……. Nu gaan we zo naar het politiebureau om dit te melden hopelijk krijgen we hem zonder problemen terug. Vandaag boodschappen doen zit er dus weer niet in, dan maar weer uit eten wat een straf.
We zijn zojuist even naar het politiebureau geweest, ook dit was weer een gedoe,, de politie aan te telefoon had ons naar een politiebureau verwezen dat was gesloten, erg fijn was dat.
Gelukkig was er een aardige beveiliger die ons het politiebureau kon wijzen. Daar aangekomen ging het allemaal wel vlot. We hebben onze auto terug en er onze eerste rit in gemaakt. Het koste ons helaas wel wat geld maarja het is niet anders.
Dit was het dan wel weer, ik voeg wat leuke foto`s toe om het verhaal af te maken.
Liefs Mandy




  • 01 Mei 2014 - 07:27

    Jolanda :

    Hallo dames,

    wat een verhalen zeg, kei fijn dat het zo goed gaat, wat een belevenis. Las vandaag maar een keer een rustdagje in ha ha.
    spreek je snel, liefs mama XXX

  • 01 Mei 2014 - 08:25

    Lonneke:

    He Mandy!

    Wat een goed begin op sint maarten! Geniet er volop van! Volgens mij vliegen de drie maanden om! Veel plezier, en leuk om je zo te volgen!

    Groetjes Lonneke

  • 01 Mei 2014 - 09:42

    Karin Vd Heijden:

    Hoi Mandy,

    Wat een leuk verhaal en mooie foto's! Ziet er super uit!
    Heel veel plezier en succes.

    Groetjes Karin (vriendin van Kim)

  • 01 Mei 2014 - 09:49

    Gonny:

    Hallo wat je in een paar dagen veel kunt beleven. Geweldig en die auto, best om te lachen, alleen jammer dat het geld heeft gekost.
    Geniet ze en voor maandag succes met de stage. ( o ja daar gingen jullie voor naar St Maarten). Liefs vanuit Zeeland xx

  • 01 Mei 2014 - 15:52

    Britt:

    Hee mandy!

    haha Leuk begin met die auto XD. Super gaaf dat duiken! Zulle we een paar weken ruilen? Zou ik helemaal niet erg vinden!! haha
    Veel plezier!! En vast succes volgende week, als je wel echt moet gaan werken haha :p

    xxx Britt

  • 01 Mei 2014 - 17:31

    Cor En Hetty:

    Hallo Mandy en Loes,

    Dit is echt genieten zon , zee, strand en lekker eten.
    Geniet ervan en voor volgende week veel succes.

    groetjes Cor en Hetty

  • 01 Mei 2014 - 18:19

    Papa:

    Goeiendag wat een leuke fotos meiden en wat leuk dat duiken een hele mooie ervaring trouwens een mooie hoed heb je. Pas op waar je de auto neer zet.

  • 02 Mei 2014 - 13:04

    Maud:

    Wat een avontuur alweer!
    Wat gaaf van dat duiken! Wat zal dat mooi zijn geweest!
    Heb je ook foto's van de mooie vissen en zeeschildpadden? :)
    Gaaf om zo'n parade mee te maken, wat zijn die mensen dan mooi gekleed.

    Geniet ervan!
    Liefs, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 20 April 2013
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 7829

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 30 Juli 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: