Het gaat goed hier! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van mandy langenhuizen - WaarBenJij.nu Het gaat goed hier! - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van mandy langenhuizen - WaarBenJij.nu

Het gaat goed hier!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

22 Juni 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

Het wordt maar weer eens tijd dat ik iets van me laat horen!
We zijn weer een paar weken verder, de ouders van Loes zijn hier twee weken geweest. We hebben erg veel leuke dingen gedaan. Ik weet zo snel niet waar ik moet beginnen. Ik zal bij het begin beginnen.
De dag dat ze aankwamen zijn wij naar Maho Bay geweest, dat is het strand waar je de vliegtuigen ziet landen. Echt super vet! Je zult het zo wel zien op de foto`s maar die vliegtuigen vliegen zo dicht boven je hoofd! Ook als ze opstijgen dan gaat iedereen aan het hek hangen. Het vliegtuig blaast dan een hele sterke wind richting het strand, je ziet overal zand, petten en andere dingen vliegen. Ik heb het gefilmd als het lukt, zal ik het filmpje uploaden, en anders zie je het over een paar maanden wel We hebben gewacht tot het vliegtuig van hun landde, daarna hebben we ze opgehaald op het vliegveld.
De ouders van Loes (Ad en Maria) hadden een lange reis gehad, de eerste dag zijn we even wezen eten daarna zijn we vroeg gaan slapen. De rest van de week hebben we ze (na onze stage) mee genomen naar alle mooie restaurantjes en stranden.
Op de dag dat Ad jarig was zijn we wezen jetskiën, dit was echt leuk! Driekwartier hebben we allemaal op een eigen jetski over het water gevaren. Het voor mij de eerste keer maar dit gaan we zeker weten nog vaker doen!
Ook hebben natuurlijk naar het voetbal gekeken, ook hier had Nederland gewonnen:P Hoe dat hier gaat maak je nergens in Nederland mee! We hebben het gekeken bij café Rembrand, je had hier twee ruimtes een ruimte was van de Mo`s snackbar, de andere dus het café. Deze ruimtes waren aan elkaar verbonden. Het grappige was dus dat het scherm in de ene ruimte 30 sec. voor stond op de andere ruimte! Dat maak je alleen hier mee.
Vorige weekzaterdag zijn Loes, Maria en ad gaan duiken, omdat ik die duik al had gemaakt heb ik er voor gekozen om te snorkelen. Het water is hier zo helder dat je dan nog super veel ziet. Na het duiken hebben we Ad en Maria natuurlijk ook mee genomen naar Maho bay, dat moet je namelijk gezien hebben.
Die zondag gingen hun met dolfijnen zwemmen, wat ik nog met Roel wil gaan doen als hij hier is. Ik ben samen met Chantal (dat is een meisje die op het eiland werkt) naar Karakter gegaan. Dit is een strandtentje, ze hebben hier een bus omgebouwd naar een bar. We hebben ons goed vermaakt met een lekker muziekje op de achtergrond, een lekker drankje en op een strandstoel.
De maandag begon onze stage natuurlijk weer, ik heb deze week een digitaal prentenboek gemaakt met de kinderen. Het is erg leuk geworden alle kinderen hebben een tekening gemaakt en een stuk tekst ingesproken. Verder was het niet zo`n drukke week, we hebben verschillende films gekeken met de kinderen.
De donderdag zijn Ad en Maria bij ons op school wezen kijken, het was een interessante dag voor hun. Ad heeft ook een workshop gegeven over hoe je de eerste weken het beste kunt starten met je klas. Dit was erg interessant en voor veel leerkrachten hier nog helemaal nieuw.
Zaterdag zijn wij met het team naar St Barts geweest, het was een gezellige dag. St Barts is echt een eiland voor rijke mensen. We hebben daar veel duren dingen gezien, ik keek me ogen uit. Vakantie villa`s waarbij je maar liefst 5000 euro betaald voor een nacht! Of een huis wat er nog niet eens geweldig uitziet voor maar 22 miljoen euro!! Dat was dan wel van een beroemde balletdanser geweest maar dan nog. Je had er ook hele dure winkels, er stonden schoenen van een paar duizend euro in de etalages of een portemonnee die je niet meer zou kunnen vullen met geld nadat je het hebt gekocht, dat is dan namelijk op.
We hebben die dag een tour gemaakt over het eiland, wat is die natuur daar mooi! We zijn op verschillende plekken gestopt waar je echt een mooi uitzicht had. Daarna zijn we ergens gaan eten, je merkt wel meteen dat je op een Frans eiland bent. Ik miste de vrolijke mentaliteit van Sint Maarten dan toch een beetje. Het was een gehaaste Franse dame die ons hielp, maar het eten was goed! Na het eten hebben we door de stad gelopen, het was nog siësta dus de winkels waren dicht. Toen die open waren hebben we een kijkje genomen in die hele dure winkels. Het was een gezellige dag op St Barts, toch was ik weer erg blij toen we met de boot weer aankwamen op ons vertrouwde eilandje Sint Maarten!
Vandaag hebben we Ad en Maria weer afgezet bij het vliegveld, voor hun is de vakantie weer voorbij. Het was fijn om ze hier voor een paar weken te hebben, we hebben een hoop mooie ervaringen met ze mogen delen.
Voor mij nu nog een stage week en dan heb ik vakantie!

  • 23 Juni 2014 - 07:48

    Cor En Hetty:

    Hoi Mandy,

    Wat vliegt de tijd. Je stage zit er bijna op.
    Dan lekker vakantie vieren met Roel.
    Geniet van je laatste weken. Heel veel plezier.

    groetjes Cor en Hetty

  • 23 Juni 2014 - 08:08

    Mama:

    Hoi meisjes,
    Wat hebben jullie toch een super tijd daar samen, maak er nog een mooie laatste stageweek van. Liefs mama xxx

  • 23 Juni 2014 - 19:53

    Fam Huvenaars:

    Hoi Mandy,

    Schrik ervan als ik lees nog 1 week stage.........
    Wat vliegen de weken en je blijft maar dingen meemaken wat geweldig.
    En dan nog je vakantie er achter aan.
    Ga er nog meer van genieten en samen met Roel een super vakantie.

    Heel veel lieve groetjes Ben, Gonny, Luuk en Roel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

mandy

Actief sinds 20 April 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 7819

Voorgaande reizen:

27 April 2014 - 30 Juli 2014

Sint Maarten

Landen bezocht: