Dag 1 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van mandy langenhuizen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Philipsburg, Verenigde Staten van mandy langenhuizen - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

28 April 2014 | Verenigde Staten, Philipsburg

En ja hoor hier ben ik dan op Sint Maarten, The Friendy island!
Het was een lange dag, vanochtend om half 4 ging mijn wekker, even snel de laatste bagage inpakken nog wat eten en op naar Schiphol!
Aangekomen op schiphol kwam het afscheid met ons pap en ons mam en Roel steeds dichter bij, het werd nu toch wel definitief. In het begin sprak ik over jaren, toen over maanden, daarna over weken en ineens was het dus zo ver. De reis kon beginnen!
De vliegreis verliep goed, met een paar leuke films heb ik mezelf goed vermaakt. De landing was erg mooi, eerste vlogen we om het eiland heen, we zagen nu al hoe mooi het is. Daarna kwam de landing, heel dicht over het strand heel apart en mooi om te zien. Na ong. 9 uur gevlogen te hebben konden we eindelijk onze benen strekken. We hadden onze bagage redelijk snel. We hadden afgesproken met Achmed (de huurder van ons appartement) dat hij ons op zou komen halen. Dus wij op zoek naar iemand met een bordje met onze namen er op, deze konden wij helaas niet vinden. Nou daar sta je dan……..
Gelukkig hadden we wifi op het vliegveld, daarmee hebben we het telefoonnummer van de klusjesman opgezocht in mijn mailbox. Gelukkig nam John (de klusjesman) meteen op. Hij had ons dus blijkbaar gemaild (wij hebben geen mail) dat wij een taxi moesten nemen naar het appartement. Dit was voor ons toch wel een opluchting, je gaat van alles denken als er niemand op je staat te wachten en je dat dus wel verwacht. De taxi chauffeur was erg aardig, hij heeft ons netjes bij het appartement afgezet.
Aangekomen bij het appartement:
Het ziet er netjes uit, wij hadden echt een grote chaos verwacht. Dat is niet het geval, we hebben genoeg ruimte. We delen onze badkamer en keuken met twee andere meiden, het zijn aardige meiden ze hebben ons al veel verteld over het eiland.
Nadat we de koffers voor een deel hadden uitgepakt besloten we om eerst een duik te nemen in de zee, die ligt namelijk in onze achtertuin zowat. We lopen naar buiten en staan eigenlijk meteen op het strand. Het water is heel mooi blauw, ook niets te koud lekkere temperatuur.
We hebben niet lang op het strand gezeten wat we hadden honger en we moesten nog geld pinnen. Bij een restaurantje raakten we aan de praat met een aardige meneer en mevrouw, ze vertelde ons waar de bank, ook hebben we daar later nog gegeten. Op zijn Antilliaans dat betekend heeeeeel lang wachten op je eten.
`s Avonds hebben we nog een strandwandeling gemaakt, hierbij hebben we wat fotos gemaakt. Deze heb ik ook toegevoegd.
Morgen ga ik voor de aller eerste keer duiken! Ik heb er erg veel zin in, ik ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
Nu ben ik erg moe de lokale tijd is 21.00 uur in Nederland is het nu dus 3.00uur, tijd om zo dus lekker te gaan slapen.

• 28 April 2014 - 07:27

Jolanda Je Moeder:

Hoi lieve meid, wat een leuke woorden. Wat een ervaring de eerste dag.
    We blijven je volgen, geniet maar meisje, je hebt het verdiend.
    Liefs mama xxx

• 28 April 2014 - 07:31

Hanny Schaap:

Nou Mandy,

Dat ziet er allemaal heel goed uit! Ik ben benieuwd naar je verhalen en ga je zeker volgen! Ga genieten van dit avontuur meis!

Liefs Hanny

• 28 April 2014 - 08:09

Maud:

Hey Mandy!

Wat goed te horen dat ook voor jou de vliegreis goed is verlopen.
    Ook fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Prima appartementje niet?
    Gaaf hoor zo'n zee in de achtertuin!
    Ben benieuwd naar je eerste duik ervaring.

Liefs, xx

• 28 April 2014 - 12:40

Hoi Mandy:

Hoi Mandy,

Fijn dat de reis goed verlopen is. Geniet van de zee, zon en strand.
    En heel veel duikplezier. Fijn dat we je kunnen volgen via deze weg.

groetjes Cor en Hetty

• 28 April 2014 - 20:33

Gonny:

Hoi Mandy.
    Ziet er super uit, appartement kijkt goed ga er van genieten dat heb je verdiend. Kan niet laten om te reageren. Leuk om je te volgen. Succes met duiken en tot het volgende bericht.

Liefs Ben, Gonny, Luuk en Roel

• 29 April 2014 - 13:59

Hilde En Paul:

Hee Mandy!

Je verhaal klinkt goed, om jaloers op te worden.. :)
    Geniet er van, mooi weer, zee en strak nog kids, wat wil je nog meer ;)

Groetjes we gaan je volgen!

• 29 April 2014 - 17:24

Langenhuizen: